Sayfalar

27 Şubat 2014 Perşembe

Çörekotlu Tuzlu Kurabiye


Oburluktan sakının, zira çok yemek hayatta hamallık, öldükten sonra da pis kokudur.
Hz. Ömer r.a.
Aslında ne kadar çok yiyip içiyoruz bizler.Kimbilir kalplerimizin karalığı,ibadetlerimizin şuursuzluğu bundan ötürü.Rahmet Peygamberi her zaman ölçülü olmayı öğretmiştir.Bizler her işimizde ölçülü olmaya çalışalım inşAllah.

Malzemeler
  • 250 gram tereyağı - oda ısısında- (ben evime margarin sokmuyorum,isteyen kullanabilir)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 5 su bardağı un   (kurabiyenin unu çok olursa katı olur az olursa boş olur,o yüzden burada  birazda göz kararı önemli)
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı çörek otur
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
  • Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı ,akını hamura katın.


Yapılışı:

  • Yumurt sarısı hariç tüm malzemeleri karıştırıp ,iyice yoğurun.Başlangıçta hamur toparlanmıyor ama iyice yoğurunca toplanacaktır.
  • Yoğurdugunuz hamuru 10-15 dk dinlendirdekten sonra hamurdan parçalar koparıp rulo yapın,yuvarlayın,sonra verevine kesin vey örün ,istediğiniz şekli verebilirsiniz.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  • Kurabiyelerin üzerini çatalla çizin
  • Yumruta sarısı sürüp 175 derece fırında pişirin.15-20 dk da pişiyor.




Afiyetle...

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık, ben de margarin kullanmıyorum, tuzlu kurabiyelere tereyağı+ sıvıyağ çok yakışıyor, zeytinyağı da kullanıyorum.
    Hz. Ömer'in bu sözünü daha önce duymamıştım.
    yemekler üzerine güzel sözleri net bir şekilde paylaşman çok hoş olmuş.
    Maneviyat içeren net yazıları çok seviyorum...

    YanıtlaSil